Wake up with no make up

Tänkte tipsa om lite smink och även avråda er från en och annan skurk.

Här har vi le neccesär från Primark.

I den där grejen drar man för att öppna skattkistan.

Där i finns lite roliga saker. Bland annat en palett med ögonskugga i beiga och jordnära toner.

Ögonskugga heter eyeshadow på engelska. Eye = Öga. Shadow = Skugga.

Den kan man öppna. Där ser ni locket. Den kommer från H&M. Hela paletten alltså. Min favorit är den längst till vänster, den brukar jag pudra på under ögonbrynets lilla topp.

Här har vi de tre vännerna och Jerry. Fast här var det bara två vänner. Superbra foundation från Maybelline och ett mineralpuder från Loréal. Det är också jättebra.

Det står 115. Förväxla inte med SOS-numret 112.

Här har vi lite annan utrustning. Det är en stor borste som inte är så bra, en ögonbrynspenna, en ögonfransborste och en liten annan pensel.

Ögonfransborsten har tappat sina första mjölktänder.

Lite mer skoj. En roll-on om man har stora hängiga påsar under ögonen. En mascara som gärna skapar mörka ringar under ögonen. Och en BB-cream som jag använder ibland.
Fina kompisar. Fast jag skulle nog inte rekommendera grabben i mitten. Det svarta fåret.
 
Hoppas ni blev mycket klokare nu!!! Iväg med er och köp lite smink. Nej jag skååååja ni är vackra utan också. (Men kanske lite vackrare med xDDDD)

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen