Underbara fredag

Tja igen. Denna fredag inleddes med frukostbuffé på Ikea, precis som planerat. Innan det hade vi sovit i min utdragbara bäddsoffa. Jag spred ut mitt revir på en madrass och Firren och Sara fick dela på den andra. Men vadå 80 cm för två personer är ju bättre än 79. Efter frullen och några ärenden kom vi hem, och sen promenerade vi till hamnen. Där avnjöt vi en meeeegastor lunch. Ok nu låter det som om vi kom direkt från frukostbordet till lunchen men det gjorde vi inte alls det. Så ni vet liksom. Lite shopping på det så var vi nöjda. På kvällen lagade vi en jättegod middag bestående av ugnsbakad pestolax med sallad och stekt zucchini och morötter. Och tzatsiki. Och lite senare efter det åkte dom. Och jag diskade. I stor sorg ska ni veta. Fan, ibland är det svårt att tänka på allt det roliga när ett hejdå kan göra så ont. Så jag diskade. Massa. Jag diskade bort min sorg. Så nu är mitt hjärta fyllt av diskmedel.

Ikea i Västerås erbjuder frukostbuffé för 29 kronor så alla kommer hit!!! (Alltså se det som en uppmaning, inte som ett konstaterande)

Asså fy vilken ocharmig bild. Ser ut som en bajskorv på pannkakorna och som gul svamp där bak men det är äggröra.

Sara joinar Ikea Family, hurra!!! Välkommen till familjen.
Kurragömma. Titut.

I centrum någonstans.

Vid hamnen.

En segelbåt.

Haaaallelujah, en ENORM sallad för 85 spänn med grönsaker, fem kilo rökt lax, tre ton räkor och en liter keso med en massuppsättning av solroskärnor.

Jättefin utsikt.
Firren ba slog till på värsta trunkväskan inför Hawaiiresan.
Sen hem och laga middag.

Meat Free!!!!!

Loka for the win.

Älskar min ljuslykta.

Mmmmmmm.

Och ännu mer mmmm.

Och ännu mera mer mmmmmm.

Morr hatar att fota mat med blixt.
Sen skulle dom åka. Då var jag inte glad.
Bröt närmare sagt ihop.
 
Har alltså haft två fantastiska dagar men det känns så lite när jag vill ha en hel livstid med dom, för alltid vid min sida. Bokstavligt dårå. Men antar att det skulle vara svårt. Tre personer på en pyttetoa. Det går liksom inte.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen