Jag är onödig

Tjo kväll bloggen!! Fint uttryck va?? I'm full of kvällsfantasi. Idag har varit en bra dag. Inledde dagen med frukost för två (fast jag åt allt) och sen till skolan för en kort föreläsning. Hux flux slutade vi tidigare och den var tre timmar kvar tills nästa föreläsning. Jag tänkte åka hem men valde att stanna kvar med Amanda och Ida. Så vi slöade i tre timmar. Mycket trevligt. Meeeeen, sen kände jag lite smått ångest och tänkte på allt jag hade hunnit uträtta dessa 180 lediga minuter. Städs upp i röran där hemma, plugga, laga ordentlig lunch, sortera sopor, hämta böcker. Och så kände jag mig inte så glad på mig själv. Meeeen, sen tänkte jag om. Jag tänkte att nej Emma, du behöver inte vara offer för Fröken Duktig-sjukan. Du behöver inte alltid prestera och göra något nödvändigt. Var lite onödig ibland!!! Lite röra har nog ingen dött av, och att läsa böcker har jag flera andra dagar på mig att göra. Sortera sopor tog för övrigt tre millisekunder. Så då vinkade jag adjö till den lilla ångest som naglat sig fast i mig (den hängde i örsnibben bara så det var inte så svårt) och kände mig så stolt. Ett tips till er som också kan känna likadant - försök skaffa lite perspektiv och tadaaa så inser du att du fortfarande är lika grym.

På eftermiddagen träffades delar av klassen för att grilla och kolla på lite lekar. Väldigt trevligt. Det blev korv med bröd, och för VIP blev det soyakorv. Fint ska det vara. Och rostad lök, så himla gott. Skulle kunna äta det till efterrätt. Och kanske i min smoothie. Och som strössel på min mjukglass. Och i min frukostgröt. Ah, kärt barn har många användningsområden. Apparently. Jaja, imorgon är det ingen föreläsning men då ska jag lesa böker och jag lengtar faktist lite hihi ja e så skåjig hihi ja gilar hestar och att stava som ett mångå.


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen