Gudomlig pizza

Är hemma med brorsorna eftersom mama och papa är på Springsteen, så det skulle bli hemmagjord pizza till middag. Eftersom jag och mina bröder har lite olika krav och defitniton på vad hemmagjort och gott är så blev det istället två separata. De körde på färdigköpt deg medan jag gjorde en sjukligt god pizza. Ni mååååste bara prova. Dessutom nyttig och går att variera i oändligheter.
 
För en mellanstor pizza (jag lyckades trycka i mig hela)
Botten
- 3 äggvitor
- 1/2 tsk salt
- 3 msk grahamsmjöl
 
Vispa ägget till hårt, vitt skum. Tillsätt mjöl och salt. Grädda på 200° C i cirka tio minuter.
 
Topping
- Tomatsås med basilikasmak
- Zucchiniskivor
- 2 färska champinjoner
- Lite rödlök
- Smulad chevréost
- Körsbärstomater
- Några pestoklickar
- Solrosfrön
 
Efter att botten varit i ugnen fyllde jag pizzan med toppingen och gräddade ytterligare kanske fem minuter, dock var ugnen då på 250°C. När pizzan var färdig hade jag på ruccola och - det bästa av allt, det som tar smaken till nya höjder - honung. Såååå himla gott!!! Asså jag är kär. Från och med nu är detta min pizza. Jag kräver att varje pizzeria ska ta in den och döpa den till Emma. Eller Emsi.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen