På ett bättre sätt

Och vad har denna söndag spenderats med? Tja, förutom det vanliga (andas, äta, gå på toa) så inledde jag dagen med plugg. Blev ett par timmar framför datorn men effektivt var det i alla fall. Sedan har jag fyllt på knäckebrödsförrådet och gett strikta restriktioner angående hur många knäckebröd varje familjemedlem får förtära under dygnets tjugofyra timmar. Och när jag ändå var igång improviserade jag ihop nyttiga kokosbollar - eller nyttigare åtminstone. Nada socker och nada smör. Massa kakao, kaffe, havregryn, cashewnötter, toekade fikonkärnor, honung, lättkesella, rapsolja och mandelmjöl däremot. Har smakat en och haaaalllelujah (favoritord ja) så goda dom var!!! Ni borde smaka men tyvärr får ni inte det för jag orkar inte posta alla bollar för frimärkena är ganska dyra idag.

Annars har jag tagit en powerwalk, dagdrömt om morgondagens tandläkarbesök, lagat middag med mamma, ätit den, badat bastu (87 grader idag) och tagit det lugnt. Laddad inför en tredagarsskolvecka. Haaaallelujah!!


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen