Vegetarisk quornwok

I förrgår så gjorde jag en apagot wok med quornfilé. Även denna var hur enkel som helst och gick väldigt snabbt att göra. Trots det festade smaklökarna järnet.

För två portioner
- 2 quornfileér
- Valfritt med wokgrönsaker
- En halv dl grekisk yoghurt
- En tsk soya
- Örtsalt
- Matvete/mathavre

Skär quornen i bitar. Stek i olivolja. Fräs wokgrönsakerna separat eller i samma panna. Krydda med lite örtsalt och andra valfria kryddor. Ett tips är chilikrydda, men det hade vi inte. Blanda i yoghurten på slutet när det är låg värme, och ha i soyan. Till severade jag mathavre eller matvete, jag minns inte vilket av det jag valde. Gotteligottgott.

 

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen