Student 2013

Lovade ju massa bilder och en redogörelse för min student, och eftersom jag har massa tid över nu på morgonen så kör vi!!

Inledde traditionsenligt med champagnefrukost. Jordgubbar, baguetter, mousserande vin, bigaråer, vindruvor, kex och melon fanns i utbudet.
Segern är min!!! Eller vår.

Louise, Maria och Sara. Och mitt champagneglas som jag dekorerade med en jordgubbe.

Hanna skålar. Skål!!!!

Ännu lite mer champagnefrukostbilder.

Jag och Veronica. Jag ser helt klart ut som en pilot/kapten/polis när jag har på brillZen.
Emma och Patricia var glada de med.

Jag, Bea och Sara hade en liten fotostudio vid en vit vägg.

Fast sen började det blåsa massa så då åkte kavajen på.

Bästa Sara och jag. Och herr mini-dress.
Puss!

Sen begav vi oss till skolan för att fotas och äta studentlunch.

Verkligen sista måltiden i den matsalen. Snacka om vemodigt.

Det blev bland annat rostbiff eller något som åtminstone liknade rostbiff.

Massa glada studenter!!
Hejhej!!
Till efterrätt blev det något som såg ut som pannacotta. Vet inte om det var det eftersom någon åt upp min, hehe.

Sen åkte vi till kyrkan i stan för att sjunga sånger, lyssna på långrandiga tal och se folk ta emot lite stipendier och ämnespremier.

Efter det traskade vi till en båt som väntade på oss. Svinkallt, fast som tur var fanns det filtar. Dock behövde vi vänta på en annan megabåt som skulle slussa och orsaka broöppning, så vi blev närmare 50 minuter sena. Morrrrrrr!!!
Dessutom hade det blivit ganska molnigt och blåsigt nu.

Sen äntligen nådde vi fram till Maren där vi sjöng och spanade på släktingar. Hittade tyvärr inte min familj när alla skulle söka upp dom. Så jag stod ensam kvar på trappan och spanade och spanade och spanade tills Emma kom och räddade mig.

Min fina skylt som de fixat själva!!

Jag var däremot inte så fin på bilden. Ser lite butter ut.

Brorsorna och världens gulligaste kusinbarn väntade tålmodigt på den försenade båten.

Världens bästa mamma och lillebror redo med en grön spindel.
Lider med alla som behövde vänta på oss och den försenade båten. Fast mest lider jag med mig själv som i princip förfrös.
Efter det blev det att åka flak. Och fyfan vad man luktade efter det. Plus att det var iskallt så mina läppar blev blåa. Och mitt hår var dränkt i öl. Och jag befann mig i allmänt katastrofläge. Men håret blev faktiskt lenare efter den flakåkningen!!

Åkte hem i turbo, duschade i ännu mer turbo och slängde på mig klänningen igen. Sedan väntade firande med familj, släkt och vänner. Maten var supergod och alla efterrätter likaså. Och visst hade jag en fin tårta? Tårta version 2, eftersom pappa råkade förstöra den första.

Men Ica Maxi var små änglar och bakade en ny på några timmar. Helt gratis dessutom!!!

Finfina människor!

Jag blev glad att det fanns ballonger!!!

Alla väntar på mig som stressar järnet i duschen.
 
På kvällen begav vi oss in till Torekällberget för vår slutskiva. Det var inte sååå mycket folk eftersom de flesta tog studenten dagen efter oss. Men jag hade skitkul och dansade tills jag nästan somnade ståendes. Sammanfattningsvis hade jag en fantastisk studentdag med fantastiska människor. Helt klart en milstolpe i livet och en dag jag för alltid kommer att minnas. Tack till alla ni som var med och förgyllde denna dag, och tack till S10 för tre galna, roliga, hopplösa och sjuka år tillsammans. Ni är grymma.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen