Morot - Sparris - Halloumi

Det var lunchens tre huvudsakliga ingredienser. Hade fantasi i överflöd men ett sinande utbud, så man tager vad man haver. Det slutliga resultatet blev - håll i er - pestomarinerad morotstagliatelle med stekt sparris och citrusrostade sesamfrön.

För en portion
En stor morot
Pesto
Sesamfrön
Olivolja till stekning
Halloumi
Sparris

Gör såhär
Hyvla moroten efter att den är skalad. Koka upp vatten och förkoka sparrisen innan stekning. Jag använde vattenkokaren under tiden för att få hett vatten till morötterna. Så jag la morotstagliatellen i en bunke och hällde på vattnet från kokaren. Låt det ligga där några minuter och häll allt i ett durkslag. Släng på en matsked pesto och rör runt. När sparrisen är mjuk, stek den tillsammans med halloumi och sesamfrön. Jag använde bara olja till sesamfröna. Krydda sedan fröna med valfri krydda, jag använde citruskrydda men var nära på att ta vitlöksörter eller hederlig grillkrydda.


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen