Homemade healthy pizza

God kväll alla sega midsommarfirare. Denna dag har varit väldigt seg för min del, med aneldning av att jag endast sov 3 timmar i natt. Under dagen har jag segat mig med datorn, laddat över bilder och skrivit massa inlägg. Var till och med duktig och gjorde de två sista tidsinställda. Så efter lite bloggeri fixade jag fint i mitt rum, vilket innefattade att slänga en död blomma och putta in resväskan på vinden igen. Efter det begav jag mig ut på en springtur för att väcka alla medvetslösa hjärnceller till liv igen. Väldigt härligt. Kom hem, duschade och fixade middag till mig själv. Det blev en hemmagjord pizza som var mycket enkel att göra. God dessutom. Pizzan avnjöts tillsammans med ett glas smaksatt kokosnötvatten och lite bloggar. En härligt seg lördag, och imorgon väntar ännu en ledig dag innan jobbet börjar.

Botten
1 dl äggvita (typ tre ägg)
En nypa salt
4 msk havremjöl (mixa havregryn till mjöl)
 
Tomatsås
Finkrossade tomater
Tomatpuré

Topping
Svarta oliver
Mozzarellaost
Paprika
Tomat
Pesto
Kryddor (svartpeppar, rosmarin och basilika)
Riven parmesan

Vispa äggvitorna till ett vitt, hårt skum. Tillsätt mjöl och salt och rör om. Olja ett bakplåtspapper och smeta ut äggskummet. Grädda i ca 10 minuter på 200°C. Lägg på valfri fyllning och släng in den i ugnen igen. Denna gång endast för att toppingen och osten ska smälta.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen