Ayia Napa del 3

Och här kommer en tredje del.

På tisdagen bestämde vi oss för att göra en kvällsutflykt till natursköna Cape Greco. Cyperns, och EU:s sydligatse udde.

Fantastiskt utsikt med kvällssolen bakom oss.

Hej på dig!
Vilken balans vavavavava????

Åh heeeeerreminje vad mitt hår var frissigt den dagen.

Nej jag var inte kritvit som ett spöke trots att jag tvingats spendera för mycket tid i skuggan. Det bara ser ut så.

Sen klättrade vi ner för berget, ok gick, och såg solen gå ner bakom bergen.

Vackert!!

Har precis återhämtat mig efter att vi blivit utskällda av en hund med bjällra uppe på berget. Jag var helt säker att den skulle komma ner och äta upp oss. Och spy ut oss i havet.

Lite berg.

Och lite bergsklättring. Haha ser dock läskigare ut än vad det egentligen var.

Älskar denna lilla taggblomma.

Efter utflykten åkte vi ner till Ayia Napa och gick till en polynesisk restaurang där vi åt laxfilé med kokosnötsås och potatismos. Hur gott som helst.

När vi hade betalat notan skulle jag få tillbaka lite mer än tre euro men servitören trodde att det var dricks. Men det var det icke, utan mina busspengar. Så Firren fick snällt be dom komma med mina stålar.
Kvällsutsikt från restaurangen.

En liten vik som vi döpte till Fiskareviken eftersom det hängde ganska många fiskare där.

Något kapell mitt på stranden??

När vi läst ut våra böcker gick vi över till högläsning ur Äta Djur. Om ni minns var det denna bok som fick mig att sluta äta rött kött i skolan efter jullovet. Nu har den i alla fall fått både mig och Firren att bli vegetarianer - med undantag för fisk och skaldjur - på heltid. Fyfan för människor.

Suddig kvällsbild, väntar på bussen in till Ayia Napa drygt 5 kilometer bort.

Körde på en fiskmeze på en annan taverna. Kul med ett fat med bara friterat, haha.

På torsdag hade vi bokat in oss på en heldag på en båt som tog oss längs den cypriotiska kusten.

Vi la beslag på de i särklass bästa platserna eftersom vi råkade vara där typ en timme tidigare. Allra, allra längst fram med benen dinglandes över kanten och vinden i håret. Åh, det var lycka.

Stannade till vid några grottor. Och vem hade första parkett om inte jag och Firris???

Underbaaaart!!

Så himla vackert, och så himla vackert väder.

Finis-Firris.

Assooooooow vilken beeeeejb.

Härliga solstunder på båten.

Alla barnen fick stora feta kycklingben till lunch förutom Emma och Miranda för de fick en vegoburgare.

Vattenmelon till efterrätt.

Miranda hoppar högt från skyarna.

Efter båtturen åkte vi tillbaka och tog fram den trogne filten.

På kvällen orkade vi inte åka tillbaka till Ayia Napa för att äta, så det blev middag på balkongen.

Sedan blev det kvällspromenad.

Hehe, var kanske lite för finklädd för det.

Glada...

...över det faktum att vi hade råd med tuggummin.

Magiskt!!!!!

Magiskt del 2!!!!!
Magiskt del 3!!!!

Hejhej.

Älskar bilden. Punkt.

Vi var lite badass, typ badade i en pool på ett annat hotell, så vi hamnade i finkan.

Sista dagen! Utcheckning klockan 12.00, och bussen skulle hämta oss 22.00. Suckkkk.

Lunchpicknick.

Hängde vid solstolarna för ovanlighetens skull. Men detta efter att jag blivit attackerad av en stor, grå, grov, grotesk, argsint och ilsk spindel som kröp över min hand.
Chillar gaaaalet.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen