Ayia Napa del 2

Kör på en del två direkt. Omgggg så effektiv.

Här ovan kan ni beskåda en Firre som väntar på att mezen skulle serveras.

Först kommer de ut med en stor sallad med gudomlig fetaost...

... till det bröd och hummus, fetaostöra, tzatsiki, två andra röror och oliver. Redan där och då trodde vi att det var klart, men oj så fel vi hade.

Efter ett tag kom musslor i någon gräddsås och kräftor ut.

Vad är väl Cypern utan halloumi? Så ut kom de med kasslerbitar och halloumi.

Efter det fortsatte det. Det kom ris med revbensspäll, fisk, kycklingspett, köttbitar, avlånga köttbullar och allt vad det var. När vi höll på att dö bönade vi typ att det skulle vara slut, men då sa servitören att det skulle komma äääääännu mer. Så ut kom en tallrik med friterade calamaris, sardiner och krabbor. Och pommes.

Ni ser ju hur mycket mat det var kvar. Och ni ser ju hur uppgiven Firren är!?!? Kändes så dumt att slänga så mycket mat. Så vi smugglade ner några fiskar i Firrens väska som vi sedan matade en hemlös katt med. Åh vilka hjältar vi är<333

Det blev många promenader till stranden.

Hahah bästa, Miranda hänger i en gren och jag hann precis ta ett foto.

Sedan knakade grenen och Firren levererar en obetalbar "förlåt-mig-gud" bild.

Kaktus.

Gjorde picknickmatsäck, tog filten och begav oss till Nissi beach en dag.

Vi hittade en vattenmelon på en soptunna som vi började fota.

Kvällssolen genom palmen.

Som de krigare vi är trotsade vi kvällsvärmen och var ute på springrundor.

Finaste kåmpizen.

Testar hotellets lunchservering och beställer in kycklingwrap.

Chillar i eftermiddagssolen med våra böcker. Om ni undrar varför jag har min jumpsuit på mig så kan jag berätta att det var en sorglig historia som innefattar soleksem. Asså jag ska inte inleda min solperiod med döstark medelhavssol har jag insett.

En kväll promenerade vi in till Ayia Napa istället för att ta bussen. Fick se världens finaste solnedgång.

En lunch på balkongen bestående av stekt bröd med philadeplhia och pålägg.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen