Ayia Napa del 1

Kom hem sju imorse, packade upp väskan och åt frukost. Min frukost. Ååååh vad jag har saknat!! Sen gick jag och la mig, sov två och en halv timme. Så nu tänkte jag börja med att ladda upp bilder från resan. Here ya goooo.

Vi började vår trip med att åka kommunalt. Buss, pendel och åter buss. Resterande meter avverkade vi till fots.

Glad Firris!!!

På Arlanda precis innan boarding, taggade till tusen.

Dag numero uno, på väg till poolen i stekande morgonhetta. Vi hade jättefin utsikt mot havet som ni kanske ser.

Finns en sak som stör mig oerhört mycket på denna bild, och det är min hårslinga som åkt ner i pannan. Morrrrrr.

Vår pool som jag inte var någon flitig användare av, haha. Jag badade självklart men inte lika mycket som Firren som levde upp till sitt smeknamn.

Fanns en barnpool också. Den doppade jag inte ens tårna i.

Första dagen hängde  vi på solstolarna. Hade precis börjat läsa Liza Marklunds Livstid, apabraaa!!

Vår balkongutsikt.

Vår balkongutsikt åt andra hållet.

Hehehehehe.

Vi begav oss ut på upptäcktsfärd redan första dagen. Med bikini, handduk och vattenflarre packad i våra väl använda ryggsäckar.

Behind the scenes - blomfotografering.

Ååååh älskar denna bild!!!!

Vi besteg centimeterhöga klippor vid stranden.

Jag på miniklippetoppen.

Någon häftig grön växt med Medelhavet i bakgrunden.

Första, men absolut inte sista, glassen. Asså shiiiiit har ätit säkert tio liter glass denna vecka. Testat smaker så som Bounty, Mars, mörk choklad, karamell, stracciatella osv osv osv.

En fin liten klippa.

Vårt solsällskap som vi slukade på någon dag.

Hängde mest på Firrens picknickfilt istället för solstolarna.

En fin liten palm.

Gick upp lite i vikt efter all glass och provade grekisk folkdräkt med piratinspiration.

Första kvällen i Ayia Napa, på väg till en taverna för att äta meze. Så gott, men herregud så mätt man blev. Inte så konstigt med tanke på att de kom ut med mat typ sju gånger.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen