Spelkväll for the win

Efter maten tog jag mina jordgubbar som jag inhandlade under största förvirring tidigare idag. Jag visste liksom inte ens om det var verklighet eller inte. För det första var jag tvungen att hojta hallå för att påkalla jordgubbsgrabbens uppmärksamhet. Han satt tydligen i sin solstol ihopkrupen och hade gjort något provisoriskt tält/vindskydd/koja av sin jacka. När jag tydligt markerat att här står jag och vill handla jordgubbar jallabralla, då kommer han ut ur sitt lilla näste. Hm, utan att vara elak eller dömande kan jag ju säga att mina tankar genast for till grottmänniska. Med solglasögon. Formade som hjärtan. Ja, det var mig en lustig kombination. Råna mig tänkte han också göra. 70 spänn för två små askar övermogna och blaskiga jordgubbar. Så jag ångrade mig till endast en. Sen flydde jag. Oj nu känner jag att hela poängen med inlägget försvann, och detta blev istället en redogörelse för min jordgubbsshopping i minsta lilla detalj. Tillbaka till grejen då. Efter maten så väntade en spelkväll hos mina grannar. Vi spelade det där tornspelet, Scotland Yard, Alfapet och något trollkarlsspel. Sen åt vi glass, jordgubbar, mörk choklad, te och lite av rulltårtan som de hade gjort dagen till ära. En riktigt mysig kväll!!
 
Nu ska jag snart låta mig besegras av mina ögonlock som väger kilo. Imorgon har jag i alla fall sovmorgon då jag jobbar kväll. C ya. Lr nt, lol. Vgd? Brb.

Segraren blev ingen mindre än Emma herself. Jag alltså.

Vi hade laddat med massa spel.

Så mumsigt. Dör mörkchokladdöden.

Fixel, som jag kallar honom.

De hade plockat fina namnsdagsblommor till mig.

Började mitt i allt spelande att testa Marias objektiv.

Blev lite kär.

Och lite mer kär. Vet vilket jag ska köpa nu, okiiii???

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen