Söderköping igår

God morgon!! Min andra lediga dag, tjoho. Igår var jag på en heldagsutflykt med mamma, bröderna och Miranda. Vi åkte först till Söderköping där vi självklart besökte Smultronstället. Asså shit pommes, deras glassar är ju omänskligt goda. Och omänskligt stora. Efter någon timme där strosade vi runt i stan, kollade när en båt slussade, besökte små handelsbodar och second hand och njöt av det fina sommarvädret. Efter några timmar i den idyllen satte vi oss i vår lilla bil som gråter stora tårar när man kör för snabbt med den. Nästa stopp blev Norrköping där vi hälsade på min faster och hennes man. Det bjöds på sjukligt god paj med crab fish och annat gott. Runt sju tiden var vi till slut hemma från en underbart mysig dag. Bjuder på massa mobilbilder så länge, kamerabilderna kommer när jag lagt beslag på rätt laddare, hehe.

Ok, chilla, jag hade shorts med mig som jag snabbare än blixten bytte om till.

Det var finare och varmare i Söderköping än hemma i Södertälje.

Axel, en levande reklampelare för Jack Daniels.

Med Smultronstället som destination.

Massa fina segelbåtar i Göta Kanal.

Menyn, a.k.a glassbibeln.

Vi behövde bara stå i kö typ tre minuter för vi kom preciiiiiis i rätt tid.

Efter mycket (verkligen mycket) om och men bestämde jag mig till slut för en Sega Fredo, eller vad den nu hette. Massa chokladsås, kaffe latteglass, grädde, mjukglass och gud vet vad.

Axel tog en Waikiki beach, precis som förra året. Torrboll.

Såååå gooooood.

Efter sockerkoman traskade vi runt och tittade. Här en mysig liten handelsbod.

Miranda shopppade loss.

Mysiga kullerstensgator.

Och en lite vinglig cyklist.
Gårdagens outfit. Var tvungen att stoppa tröjan i shortsen då jag hade fått en grön fläck på ryggen. Okänt varifrån denna kom.

Men instoppat var inte helt fel det heller.

Brotheeeeeeeer.

Har en fix idé om att alltid fota livbojar.

Bästa Firris.

Köpte en tunn, blommig morgonrock.

Hemma hos min faster. De har verkligen en så fin trädgård men massa blommor, grönska och en damm med fiskar. Firris hittade äntligen hem till sin släkt.

Fikade lite paj.

Ok, ganska mycket paj. Den var ju så sjukligt god.
Men Axel och Adam körde på korv med bröd, vilket var bra. Mer paj till mig hallå.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen