Namnsdagssallad

God kväll era sjömansråttor och dieselmöss. Eller nu blev det nog ändå fel, dieselsjömän och råttmöss menade jag såklaaaaart. Idag är det den 23 juli för er oupplysta, vilket innebär en mycket mycket mycket högtidlig dag. Det är min och halva Sveriges befolknings namnsdag. Jeeeepp, Emma kan ni läsa i kalendern om ni a) har en kalender b) kan läsa. Eftersom jag blivit övergiven av en äventyrslysten familj fick jag fira själv. Lyxade till det med en sallad på bladspenat, körsbärstomater, halloumi, quornfilé, mango, avocado och stekt zucchini. Sen lite torrostade solroskärnor på det. Drack såklart ur vinglas och dukade upp lite fint. Sen satt jag där på min stol, med fem tomma stolar bredvid mig, och läste Topp Hälsa samtidigt som jag försökte balansera solrosrackarna på gaffeln.

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen