Lediga fredag

Älskar lediga dagar, och idag tog jag helg vilket var behövligt. Efter sju dagar i sträck kan jag ju erkänna att jag typ stod med ena foten i graven. Men helg nu och sedan är jag ledig fyra dagar nästa vecka vilket känns uuuuuunderbart. Jallefall (fin stavning), denna morgon började jag traditionsenligt - för visst är det tradition om det är tredje gången - med frukost i sängen och några avsnitt av PLL. Alltså jag är helt fast. Så himla irriterande för jag är sååå nyfiken om vem den hemliga A är. Så jag är som en efterhängsen kylskåpsmagnet och har korsförhör med veterantittare. Har till och med övervägt att försöka googla fram svaret, men hejdat mig. Efter det gick jag ut och sprang. Idag körde jag intervaller, en blanding av korta och långa. Först joggade jag lugnt en minut, sen ökade jag till typ 80% i två minuter. Fast sen blev jag så död så jag började gå den där minuten. När jag kom hem körde jag lite backintervaller, fast efter att jag vilat ett decennium för att hämta andan som jag tappade någonstans halvvägs. Men sen kom andan krypandes längs vägen, så jag plockade upp den och installerade den. Och hela kalaset avslutades med studsmatta. Jag lekte lite fågel och sen lekte jag lite Anja Pärson. Det var kul.
 
Efter en dusch och lunch åkte jag in till stan för att gå på thaimassage. För det första körde jag fel typ sjuhundra gånger, burnade i en nittiogradig backe och höll på dö av värmeslag. Dessutom hade jag och hon lite kommunikationssvårigheter så till slut log jag bara och ahaaade till allt. Förutom det var det jätteskönt, men även lite smärtsamt. Hon till och med frågade vad jag jobbade med, för min rygg var jättehård och spänd. Jag ba: jag jobbar med gamla. Vadaaa? G-A-M-L-A  M-Ä-N-N-I-S-K-O-R, svarade jag tydligt. 350 spänn för en timme, helt klart värt det. Jag varnar dock er kittliga för att gå dit. När benen, magen och fötterna skulle masseras ryckte jag omkring i spasmer och fnittrade oh försökte hålla mig från att skratta. Det var så kittligt!!!!


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen