En dag på stranden

I förmiddags åkte jag, mamma och brorsorna till Hawaii för att bada. Inte Hawaii bokstavligt, utan ett par klippor som kallas så. Men det var så kallt att jag inte doppade mer än tånaglarna, om ens det. Så istället hängde vi på vår filt, myste med massa hårda kottar under vår filt i stekande hetta utan mod att svalka oss. Och sen åt vi frukt i mängder. Efter strandbesöket gick jag, Axel och Adam hem medan mamma fick äran att köra hem den rullande bastun (den som gråter krokodiltårar i 110 km/h). Vi stannade till vid ICA och handlade dricka för stunden och dip till kvällens film. Och sen gjorde vi på min begäran ett stopp för att länsa bondens åker på ärtskivor. Och ytterligare ett stopp för att plocka blommor. Resten av dagen har jag bara segat ute på altanen. Läst tidningar, ätit vattenmelon och sovit en timma på stenhård altan. Fast altanen är ju inte i sten, så trähård altan.


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen