På med hatten imorgon

Imorgon är det dags för mösspåtagning. Och så är det ju valborg, eller whalecastle som dom säger på engelska. Har sovmorgon, en lektion och sen på med mössan efter att rektorn har hälsat våren välkommen i en illa fungerande mikrofon och vi har sjungit första versen i Blomstertid som ingen egentligen kommer att sjunga och det kommer regna så frillan pajar och sen äter vi lite Euroshopperchips och dricker sockrig cider i vita plastglas som alla sen knycklar sönder och slänger på alla ställen och lärarna undrar vad som hänt med denna generation ungdomar och alla tjejer låtsas vara jättelyckliga och tar massa bilder på instagram och har sin oskrivna regel om att kommentera bästa snyggaste underbaraste du på alla bilder och sen spiller någon på min kepa och jag blir arg och måste köpa en ny men det har jag inte råd med så det slutar med att jag inte tar studenten. Yep. Har i alla fall rustat upp med lite kläder till imorgon. Vitt eller turkost??


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen