Tre flugor i en smäll

Dålig uppdatering, igen! Vi låter det förflutna bli historia (har inte tid med det, Ugly Betty bröjar snart igen), och riktar istället in oss på något roligt. Idag när vi satt vid matbordet visade mamma mig en lapp och frågade vad det som stod bettyde. Eller rättare sagt hur jag tolkade det som stod.

''En kvinna får lättare förkylning än män''

Jag tolkade det direkt som att kvinnor har lättare för att få en förkylning än vad män har. Alltså att kvinnor har sämre motståndskraft. Men det visade sig finnas hela 3 tolkningar.
Den andra tolkningen är att en kvinna har lättare för att få en förkylning, än hon har för att få en man. Alltså en man är mer svårtflörtad än en förkylning.
Den tredje tolkningen var att kvinnor får lättare förkylning än män, alltså att vi får lindrigare och inte lika ''svår'' förkylning som män.
Hahaha, fattade ni någon förklaring? Mer uppdatering imorgon, tror jag.

Nu: Ugly Betty!

/emma

Krya på dig Sara!♥


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vilken rolig mening! Jag trodde att det var att man lättare blev sjuk. Tänk vad man kan tolka en enkel mening olika!



Ett tips: gå med www.gratis5.se/user/register/Jeanette81 Det går snabbt att få presentkort och finns presentkort på nästan alla kedjor. Tog mig bara 3 veckor att få ihop till det första. Går man med via länken ovan får man just nu 25 extra poäng, dvs. totalt 75 mot annars 50. Så passa på!



Ha en fortsatt härlig kväll.

2009-11-10 @ 21:35:42
URL: http://heltvanligtliv.blogspot.com
Postat av: sarauusimäki

tack sötnos :) jag mår mycket bättre nu :D <3333333

2009-11-12 @ 11:00:40
URL: http://artondeiandra.blogg.se/
Postat av: madeleine

Det där var invecklat Xd haha jag hade oxå tolkat det som du gjorde direkt ;)<3

2009-11-12 @ 13:54:59
URL: http://maddeey.blogg.se/
Postat av: Filip

HAHAH. fy fan vad roligt :) <3

2009-11-12 @ 20:27:02
URL: http://weilow.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du blogg?:

Kommentar:

Trackback
Matbloggstoppen